دسته‌بندی نشده

ماینینگ ارز های دیجیتال چیست؟

ماینینگ ارز های دیجیتال چیست

ماینینگ ارز های دیجیتال چیست؟

ماینینگ یا استخراج هر ارز دیجیتال توسط رایانه های تخصصی انجام میشود. ارزهای سنتی مانند دلار یا یورو، توسط بانکهای مرکزی صادر میشوند.

بانک مرکزی میتواند هر زمان که بخواهد بر اساس آنچه فکر میکند باعث بهبود اقتصاد خواهد شد پول جدیدی را صادر کند.
اما ارز دیجیتال متفاوت است. میزان صدور ارز، توسط کد تنظیم شده است، بنابراین ماینرها نمیتوانند سیستم را فریب دهند یا توکن ها را از هوا ایجاد کنند.

آنها برای تولید توکن های جدید باید از توان محاسباتی سیستم استفاده کنند. ماینرها از طریق ماینینگ هر زمان توکن جدیدی را پاداش میگیرند.

وظایف ماینرها برای ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

صدور بیت کوین های جدید، تأیید معاملات و تامین امنیت از وظایف اصلی ماینرهاست. ماینر باید امنیت شبکه را تأمین کرده و تراکنشهای تولید توکن را پردازش نمایند.

ماینرها این کار را با حل مسائل محاسباتی به دست میآورند که به آنها امکان میدهد بلوکهای تراکنش را توسط بلاکچین به هم متصل کنند.

ماینرها با ایجاد مشکلاتی بر سر راه هکرها، تغییر یا متوقف ساختن شبکه، امنیت صدور توکنها را فراهم میکند. هرچه تعداد ماینرها بیشتر باشد، شبکه ایمن تر خواهد بود. با توزیع قدرت هش در بین ماینرهای مختلف، انتشار ارز، ایمن نگه داشته میشود.

هر بار که یک تراکنش تولید رمزارز انجام شود، ماینر وظیفه اطمینان از صحت اطلاعات و به روزرسانی بلاکچین را انجام میدهد. عمل استخراج رمزارز تخصصی است و برای انجام این کار به یک کامپیوتر با سخت افزار تخصصی نیاز دارد.

سخت افزار استخراج ارز دیجیتال چیست؟

سخت افزار استخراج رمزارز یا ASIC رایانه های تخصصی بالایی هستند که برای ماینینگ بیت کوین ها استفاده می شوند.

هر ماینر ASIC برای ماینینگ یک ارز دیجیتال خاص ساخته شده است. صنعت ASIC پیچیده و رقابتی شده است. اولین بار که مخترع بیت کوین، این ارز را تولید کرد، قصد داشت که آن را در پردازنده های رایانه ای استخراج کند.

پس از مدتی، سرمایه گذاران رمزارز دریافتند که از گرافیک کارتهای قدرتمند میتوانند رمزارز به دست آورند و به توسعه نرم افزارهای ماینینگ پرداختند.

پردازنده های گرافیکی به نوبه خود توسط ASIC ارتقاء یافتند. امروزه تمام ماینرها، معمولاً در مراکز داده با تنظیم حرارتی و دسترسی به برق کم هزینه نگهداری میشوند. برای خنک کردن ماینرها از ماینر باکس و یا از باکس خنک کننده استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *