دسته‌بندی نشده

بین کوین چیست ؟

بیت کوین چیست

بیت کوین را میتوان یک پول مجازی نامید که تحت نظارت هیچ سازمان عام یا خاص نمیباشد و برای بدست اوردن آن میبایست الگوریتم های مخصوص را توسط دستگاهی به نام ماینر حل کرده تا بتوانید آن ها را استخراج کنید.

در ادامه بیشتر به معرفی این پول مجازی خواهیم پرداخت.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین (Bitcoin) نوعی پول یا ارز در شکل دیجیتالی است که می‌توانید با آن خرید کنید، سفارش‌ آنلاین انجام دهید یا آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز و کاربر به کاربر است.

هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌تواند خارج از برنامه‌ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است.

روش های بدست آوردن بیت کوین

  • بیت‌کوین‌ها عموماً از راه فعالیت‌های استخراج (ماینینگ) که همان فرایند پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین است، بدست می‌آیند. این روش مستلزم در اختیار داشتن کامپیوترها و سخت‌افزارهای قدرتمندی است.
  • خرید بیت‌کوین از صرافی‌ها
  • همچنین برخی از وب سایت‌های بخت‌آزمایی، به کاربران خود بیت‌کوین می‌دهند.
  • می‌توان با پذیرفتن بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی در برابر کالا یا خدمات، بیت‌کوین به دست آورد.

چه کسی بیت کوین را خلق کرد ؟

بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 به عنوان یک نرم افزار متن‌باز توسط یک برنامه‌نویس ناشناس (یا گروهی از برنامه‌نویسان) تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد.

ناکاموتو خود را یک مرد 37 ساله که در ژاپن زندگی می کند معرفی کرده است. با این حال از آنجا که تسلط وی به انگلیسی بسیار خوب به نظر می رسد و هیچ نشانه ای از نرم‌افزار وی در ژاپن وجود ندارد، در مورد این ادعا تردیدهایی وجود دارد. 

هدف از خلق بیت کوین

به طور خلاصه هدف پیدایش بیت کوین انتقال و یا ذخیره امن پول است. از همین جهت آن را می‌توان یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن دانست.

بیت کوین در واقع کنترل واقعی پول را به دست خود افراد برگردانده و با کلمه عبور ویژه‌ای که کلید خصوصی نام دارد، تنها مالکین این کلیدها قادر به خرج کردن و انتقال بیت کوین‌ها خواهند بود.

ماینر چیست ؟

دستگاهی برای حل کردن الگوریتم ها و بدست آوردن بیت کوین. شما میتوانید با راه اندازی این دستگاه به صورت خودکار ماهانه درآمد ثابتی داشته باشید.

ماینر باکس وسیله ای کمکی برای ماین کردن که کار اصلی آن کاهش صدا و کاهش دمای ماینر میباشد. همچنین سود دهی شما را بیشتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *