اموزشی

دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر چیست

ارز دیجیتال، ماینر، بیت کوین و … کلمه هاییست که امروزه در حوزه ارز دیجیتال بسیار شنیده می شود و همچنین افراد زیادی شروع به خرید یا استخراج ارزهای دیجیتال می کنند اما برای خرید بهتر است ابتدا اطلاعات زیادی در مورد صرافی یا سایتی که از آن خرید می کنید بدست آورید تا دچار مشکل نشوید.

حتما بیشتر افراد امروزه در مورد ارزهای دیجیتال خبر های زیادی شنیده اند این نوع ارز به دلیل کاهش در کلاه برداری، تقلب و جعل جایگزین خوبی برای ارز های اصلی هستند همچنین در بسیاری از کشور های پیشرفته به جای ارز معمول استفاده می شوند اما در کشورهایی مانند ایران استفاده از این ارز برای خرید و انجام انواع تراکنش ها نیست اما شاید در آینده ای نچندان دور این اتفاق در کشور ما هم صورت بگیرد پس آشنایی با آن برای ما ضرری ندارد.

ویژگی های ارز دیجیتال

اولین ویژگی ارز دیجیتال این است که ارز های دیجیتال زیر نظر دولت و سازمان های دولتی و موارد مشابه نبوده و دولت کنترلی بر این ارز ندارد تبادل ارز های دیجیتال بر روی بستر بلاک چین انجام می شود. گستردگی این شبکه باعث می شود تا تمام تبادلات ارز دیجیتال در آن به آسانی انجام گیرد افراد برای استفاده از ارز های دیجیتال خود نیاز به دو کلید عمومی و خصوصی دارند کلید های عمومی می تواند توسط افراد دیگر دیده شده اما کلید خصوصی تنها باید در اختیار خود فرد بوده و اگر این کلید توسط کسی آشکار شود باید قید ارز هایتان را بزنید.

یکی دیگر از ویژگی های ارز دیجیتال در مقایسه با ارز های معمول نداشتن کارمزد می باشد اگر انجام معاملات و انواع تراکنش ها توسط ارزهای معمول انجام گیرد افراد باید مبالغی را به عنوان کارمزد به بانک ها و موسسات وابسته پرداخت کنند که با استفاده از این ارز این قسمت حذف خواهد شد.

دستگاه ماینر چیست؟

اولین مورد برای دستیابی به ارز های دیجیتال خرید آن هاست اما راه های دیگر برای بدست آوردن آن ها نیز هست دستگاه ماینر یکی از راه های بدست آوردن ارز های دیجیتال می باشد به طور مثال در ایران این روز ها بیت کوین بسیار محبوب شده است بجز خرید این ارز افراد می توانند مانند استخراج سنگ های مختلف از معدن این ارز را از وب استخراج کنن.

برای این کار نیاز به دستگاه ماینر دارند حال در کنار خرید ماینر باید هزینه هایی مانند هزینه بالای برق، خرید ماینر باکس و … را نیز در نظر گرفت شاید این سوال برای خواننده پیش آید که این باکس چیست؟

به جعبه هایی گفته می شود که برای کاهش صدا و خنک کردن دستگاه ماینر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *