اموزشی

بررسی خرابی های تجهیزات ماینینگ

بررسی خرابی های تجهیزات ماینینگ

یکی از مهم ترین عوامل در استخراج بیت کوین و یا سایر ارز های دیجیتال مشابه اطمینان داشتن از سلامت دستگاه های ماینر است.

شما باید دستگاه های خود را به طور مداوم سرویس کرده و شرایط بهینه را برای آنها فراهم کنید در صورت عدم توجه به این موارد ممکن است با خسارت های جبران ناپذیر و یا سنگینی مواجه شوید.

اما همانطور که انتظار می رود وقوع خرابی و قطع شدن کار سیستم های الکترونیکی اجتناب ناپذیر است در ادامه این مطلب ما برای شما مطالبی را عنوان می کنیم تا بتوانید در صورت مواجهه با این خرابی ها ریشه یابی را به سرعت انجام داده و خطاها را پیدا کنید.

خرابی های تجهیزات ماینینگ

خرابی دستگاه ماینر شما میتواند به یکی از علت های زیر باشد:

خرابی های نرم افزاری:

این خرابی ها مدتا به خاطر قطع و وصل شدن اینترنت و یا استفاده از فریم ویر های قفل شکسته به وجود می آید.

این نوع ایراد ها میتواند با سوء استفاده از دستگاه ماینر شما یا سرقت بیت کوین های استخراج شده نیز همراه باشد.

استهلاک دستگاه ماینر:

ممکن است دستگاه ماینر شما دچار استهلاک شده باشد. دستگاه های ماینر نیز مانند هر وسیله الکتریکی دیگری پس از مدتی استفاده و به دلیل شرایط مختلف فرسوده میگردند.

میتوان با تعویض کابل ماینینگ تا حدودی این نوع مشکلات را برطرف کرد.

دمای بالا:

دمای بالا باعث خرابی و سوختن دستگاه می گردد و در دراز مدت باعث کاهش عمر ماینر نیز میگردد. حتما دقت داشته باشید که محیطی خنک را برای دستگاه ماینر خود در نظر بگیرید.

رطوبت:

معمولا از خنک کننده هایی با ماهیت مرطوب برای خنک کردن دستگاه ها استفاده می شود و این کار باعث خرابی می گردد. توجه داشته باشید که خشک بودن محل نگهداری ماینر یک امر ضروری است.

خرابی سخت افزاری:

در ابتدا ممکن است این نوع خرابی را با استهلاک اشتباه بگیرید اما عمدتا این نوع از خرابی به علت اتصالات برقی و ناگهانی رخ داده و می تواند خیلی خطرناک باشد.

از این جهت که علاوه بر صدمه به یک دستگاه ممکن است کل سیستم را درگیر کند.

در نظر داشته باشید که ممکن است خرابی از خود دستگاه ها نبوده و از سایر تجهیزات جانی مانند سایلنت باکس، سوئیچ های شبکه و یا حتی کابل ها باشد.

تجهیزات ماینینگ نیز مانند هر نوع تجهیزات الکترونیکی دیگری در معرض خرابی و ایرادات سخت افزاری قرار دارند.

اما اینکه شما بدانید دلیل هر کدام از این خرابی ها و اتفاقات چیست، در اینکه اقدام مناسبی راب رای جلوگیری از آن ها پیش رو بگیرید یک امر لازم و ضروری است. در ادامه به بررسی انواع خرابی های ممکن برای دستگاه های ماینینگ خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *