اموزشی

آموزش خنک سازی دستگاه ماینر

آموزش خنک سازی دستگاه ماینر

آموزش خنک سازی دستگاه ماینر

اگر شما در حال استخراج ارز های دیجیتال توسط ماینر هستید و تاکنون برای خنک سازی دستگاه خود اقدامی نکردید، توصیه میکنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید.

همانطور که میدانید دستگاه های ماینر هنگام کارکردن دمای آن ها بسیار بالا میرود و این میتواند برای عمر و همچنین عملکرد دستگاه مضر باشد.

بهتر است از یکی از راهکاری های قابل اجرا برای خنک سازی دستگاه های خود استفاده کنید تا هم عملکرد دستگاه بالا برود و هم عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند.

استفاده از آب برای خنک سازی

یکی از روش های موثر برای خنک سازی دستگاه های ماینر، استفاده از محفضه آب سرد است. به صورتی که با قرار دادن دستگاه ها درون آب، هم دستگاه خنک میشود و هم دیگر نیازی به استفاده از فن دستگاه نیست.

معمولا دستگاه هایی که قابلیت خنک شدن با آب را دارند، گران تر از دستگاه های دیگر هستند. اما در طولانی مدت به احتمال زیاد به نفع شما تمام خواهد شد.

صرفه جویی در مصرف برق با حذف فن دستگاه و افزایش عملکرد دستگاه با خنک شدن آن توسط آب از فواید استفاده از آب برای خنک سازی.

استفاده از ماینر باکس برای خنک سازی

ماینر باکس ها اتاقک هایی هستند با دریچه های ورود و خروج هوا، و استفاده از خنک سازی سلولزی برای کاهش دما، استفاده از PVC برای بدنه اتاقک، کاهش صدای ماینر ها، کاهش مصرف برق و افزایش چند برابری عملکرد دستگاه.

همچنین قابلیت کنترل دما، رطوبت و حرارت دستگاه توسط اپلیکیشن از راه دور به این دستگاه ها اضافه میشود.

قابلیت جا به جایی آسان اتاقک ها به هر مکانی، کاهش دمای دستگاه تا 60 درجه.

استفاده از تابلو برق درون اتاقک ها برای آسان تر شدن استفاده از ماینر ها.

استفاده از روغن برای خنک سازی

اگرچه استفاده از روغن برای خنک سازی دستگاه های ماینر هم یکی از راه های خوب و به صرفه برای خنک سازی ماینر ها میباشد، اما روغن اصل و مناسب برای خنک سازی دستگاه مانیر اصلا در کشور ما ایران یافت نمیشود.

روغن های موجود در بازار ایران تقلبی بوده و بعد از مدتی باعث خرابی و کارکرد بد دستگاه ماینر شما خواهد شد.

اما اگر موفق به استفاده از روغن های اصل این کار شده اید، میتوانید عملیات خنک سازی دستگاه ها را به خوبی انجام دهید.

خلاصه

سه روش معرفی شده برای خنک سازی دستگاه ماینر شما بهترین روش های خنک سازی هستند و توصیه میکنیم فقط از یکی از این 3 روش استفاده کنید.

مابقی روش ها ارزش انجام دادن نداشته و به صرفه نیستند. بهترین روش در ایران شاید استفاده از ماینر باکس باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *