دسته‌بندی نشده

روش های خنک کننده پردازنده های ماینینگ چیست ?

روش های خنک کردن ماینر چیست

روش های خنک کردن ماینر چیست ؟

ماینینگ دارای سه گروه اصلی در توسعه فناوری خود میباشد، که شامل پردازنده رایانه CPU، کارت گرافیگ GPU و مدار مجتمع کاربردی ASIC میشوند. قبل از آشنایی با روش های خنک کردن ماینر، بهتر است با آنها آشنا شویم.

گروه اول و دوم را میتوان در یک دسته قرار داد زیرا دو قسمت در رایانه های شخصی هستند. استخراج با سخت افزار رایانه شخصی و CPU ، روش استاندارد برای اکثر ماینرهاست که از بخش های اساسی رایانه شخصی یا لپ تاپ برای استخراج رمزارزها استفاده میکند.

کارت گرافیک یا GPU تکامل بعدی فرایند ماینینگ بوده که عملکرد آن از عملکرد CPU پیچیده تر میباشد.

فناوری سوم جدیدترین فناوری در سخت افزار استخراج است. پردازنده ASIC مربوط به دستگاه هایی است که برای اهداف خاصی مانند فعالیت های ماینینگ یا مرکز داده ها طراحی شده اند

پردازنده های سخت افزار ASIC چگونه کار میکند؟

پردازنده های سخت افزار ASIC که با یک تراشه تخصصی ساخته شده فقط برای اهداف استخراج ایجاد شده است. این پردازنده ها، کارآمدتر و قوی تر از CPU و GPU هستند و به دلیل افزایش بهره وری، فناوری ASIC به سرعت در حال توسعه است.

ماینر هایی که از سخت افزار مبتنی بر ASIC استفاده میکنند به طور فزاینده ای افزایش یافته اند. بنابراین، انواع مارک های سخت افزاری ماینینگ بیشتر و بیشتری، در بازار ظاهر میشود تا طیف گسترده ای از تقاضای استخراج را برآورده کند.

سیستم های خنک کننده پردازنده های ماینینگ کدامند؟

گرما همیشه یک مشکل اصلی در مراکز داده یا تجهیزات استخراج بوده است. از این رو، خنک کننده یکی از بخش های اساسی هنگام ساخت و بهره برداری از یک مرکز استخراج است.

روشهای مختلفی از جمله استفاده از باکس خنک کننده برای مراکز ماینینگ ارز دیجیتال در نظر گرفته میشود. در این روشها از دو مفهوم اصلی خنک کننده بر اساس چرخه تبرید و توزیع هوا استفاده میشود.

ایجاد سر و صدای زیاد یکی دیگر از مشکلات اساسی این تجهیزات است. ماینر باکس راه حلی است که به دلیل استفاده از عایق های ویژه در دیواره های خارجی و جداره داخلی باعث کاهش صدا شده و از انتقال حرارت به بدنه دستگاه جلوگیری مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *